Imprimeix

Consells de Salut: La meditació

Escrit per Lda. M. Dolors Grassot París el . Publicat a Salut

La meditació és una pràctica mil.lenària consistent en centrar l'atenció en el moment present, alliberant la ment de pensaments i emocions. A través de la meditació s'aconsegueix benestar físic i emocional. També és una bona tècnica per reduïr l'estrès i l'ansietat.

 Si us voleu introduïr en aquest món, a continuació us expliquem de forma senzilla com començar a meditar:

1. Cal crear un ambient tranquil i relaxant. Apagueu televisor i mòbil, i qualsevol altre aparell que faci soroll o pugui interrompre. Podeu posar música suau però no és necessari.

 2. Seieu en una cadira o coixí de manera que us sentiu còmodes. És important tenir la columna ben recta. Els genolls han d'estar més avall de la cintura perquè la respiració sigui fluïda.

  3. Relaxeu cada múscul del cos. Sense pressa, començant pels peus i pujant fins arribar al cap. Millor tenir els ulls tancats.

 4. Trieu un focus d'atenció per a la meditació. Generalment s'utilitza la respiració. Sense canviar la forma com respireu, poseu l'atenció en l'aire que entra i surt pel nas amb cada respiració. Mireu de no posar l'atenció en cap altra part del cos.

 5. Si us vénen pensaments al cap, torneu a posar l'atenció en la respiració i deixeu-los fluir. No es tracta de tenir la ment en blanc, sinó d'alentir la seva activitat. Així disminuirà el nombre de pensaments i augmentarà l'espai entre ells. 

 6. Després d'una estona en silenci, podeu posar l'atenció en paraules o imatges que us agradin i us donin sensació de pau.

 Començar  a meditar no és senzill. La nostra ment és hiperactiva i contínuament genera pensaments. Us podeu trobar que us sigui difícil mantenir l'atenció en la respiració o en la paraula o imatge que hagueu triat. No desistiu. Si us vénen pensaments a la ment, observeu-los i deixeu-los marxar. Un cop acabeu l'estona de meditació, pot ser molt profitós analitzar quins són els pensaments més persistents que teniu i per quina raó ho deuen ser.

Comenceu meditant pocs minuts (5 minuts està bé per començar), i a mida que us hi aneu sentint còmodes amplieu l'estona de meditació. Meditar entre 20 i 40 minuts al dia és suficient per començar a notar beneficis físics i psicològics.

 

Mariló Grassot Paris

Psicòloga

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar